Thursday 24 November 2011

Pegawai atasan MPSJ sembang dikaunter tak buat kerja

1 comment:

  1. Assalamualaikum, untuk perhatian En. Ismail Bin Salim pegawai penguatkuasa bahagian perlesenan pasar malam. Saya amat mengharapkan jasa baik beliau untuk memantau kegiatan pasar malam hari ahad diTKP Puchong. 1) Saya amat tidak berpuashati dengan kenaikan 100% lesen perniagaan pasar malam. kami hanya peniaga kecil dengan kemampuan yang terbatas. 2) semasa saya memperbaharui lesen pada 2011 saya telah membayar harga lesen sebanyak $890.00 bila saya bertanya kepada pegawai yg bertugas dikaunter kenapa begitu banyak saya kena bayar, dia berkata bahawa saya perlu membayar juga lesen yg tamat tempuh pada 2009 dan 2010 sebelum memperbaharui lesen 2011. ok saya terima. tapi masalah saya bila saya memperbaharui lesen untuk tahun 2014. saya perlu membayar compaun untuk tahun 2009, 2010 dan awal 2011. persoalan saya adakah adil pihak MPSJ mengambil wang saya untuk compaun sedangkan saya kena juga membayar lesen untuk tahun-tahun itu. apa-apa pun saya sudah menyelesaikan compaun dan memperbaharui lesen itu. 3) kemana pergi pegawai2 penguatkuasa yang sepatutnya memantau pasar malam??? adakah mereka tak buat kerja... gaji dah bayar... Duit compaun dah ambil... duit lesen dah dilunaskan... tapi dimana pegawai2 Encik yang sepatutnya meronda pasar malam... dimana peniaga2 yang tidak mempunyai lesen berleluasa dipasar. sehingga memjejaskan teruk perniagaan kami, mereka boleh menjual dengan harga yg jauh lebih rendah dari kami kerana mereka tak perlu membayar duit lesen, atau menghadapi masalah seperti mana yg kami hadapi. Bagaimana nasib kami sebagai peniaga kecil ini untuk mencari rezeki... adakah pihak tertentu telah menerima rasuah kerana membiarkan mereka berniaga tanpa lesen... harap Encik faham perasaan kami dan dengan segera memantau apakah yang sedang terjadi sebenarnya... saya nak tengok pada pasar malam yang akan datang pada 12/1/2014 tiada lagi peniaga tanpa lesen ini berniaga disini.... boleh jamin ke Encik Ismail Bin Salam... sekian wassalam...


    ReplyDelete